Thursday, April 23, 2009

TAG from Mama Aqil

Jawab TAG from mama Aqil lak.. huhu saat indah yangtak boleh mama lupakan..kali ni bercerita pasal anak.. kelahiran anak..harapan dan doa untuk mereka..Terlalu banyak kenangan ketika melahirkan Daniel..Daniel bayi miracle..Daniel kuat..Daniel survivor...Alhamdulillah..

Pics nie umo Daniel mebe seminggu kot, mama pon tak sure sebab mama pon ngah kritikal tapi kecian kan masih kecil..penuh ngan wayar, tiub,masa ni berat Daniel cuma 1.15kg.


Pic bawah ni masa Daniel umo 28 hari, 1st time mama jumpa anak mama nie...kecil kan... Masa ni mama baru kuar ICU 2 hari..mama gagahkan kaki untuk berjalan kembali(walaupun fisio target mama boleh berjalan dalam masa seminggu tapi mama kuatkan semangat..hari pertama mama kuar ICU..mama dapat berjalan..Alhamdulillah walaupun terpaksa berjalan dengan memegang bag urine tu)


Nama penuh / lengkap : Faris Daniel bin Md Fairul

Panggilan : Daniel tapi kat spital pangge Faris.

Maksud Nama Anak : Faris ( Ketaqwaan) Daniel (nama nabi so berharap Daniel akan memiliki sifat2 terpuji, leadership dan semuanyer yang baik2)

Jantina : Lelaki

Tarikh Lahir : 17 May 2008 ( sepatutnyer lahir 1/8/2008 tapi Daniel lahir tak cukup bulan..so Daniel lahir minggu ke -28 mengandung)

Tempat Lahir : PPUM
Berat Lahir : 1.15kg ( now dah 8 kg kot)

Cara Kelahiran : Elective Caeserean (banyak sangat komplikasi)ditempatkan selama 26 ari di ICU, wad biasa lebih 2 minggu)



Daniel hari ini


Apakah harapan anda pada anak2 ini... dan anda nak anak2 ini jadi apa besar nanti... dan KENAPA...?senang kan....??
Harapan mama agar anak mama nie dapat membesar sebagai manusia yang berguna, anak yang soleh, menghormati orang tua, berjaya di dunia dan di akhirat, mengharapkan anak mama menjadi seorang doktor pada satu hari nanti dan dapat menolong lebih ramai orang yang memerlukAN bantuan di dalam perubatan tetapi sekiranya minat Daniel ke arah lain mama tetap sokong anak mama aslkan tidak melencong hehehhehe
Papa juga mengharapkan begitu daripada anak dia ni...
Ya Allah, permudahkan segala urusa kami sekeluarga di dunia dan akhirat..amin.

5 comments:

Fieda said...

Daniel sudah besar... (*-*)

Faris Daniel said...

yup makcik fieda...daniel dah besa..tak lama gigi daniel nak tumbuh hehehhebley lah daniel geget tangan mcik fieda huhuhu

nELLi said...

amat syomel2...

IdzaRis79 said...

sudah anak teruna rupanya!!!

mummyizz said...

Alhamdulillah sekarang daniel dah sweet sgt