Wednesday, April 15, 2009

AlerT!!TsUNami....

Email Mama dapat dari kawan mama..sumber sebenar tak dapat dipastikan tapi apa salahnyer kita berjaga2 kan..Mama teringat masa Tsunami yang melanda negara kita dulu..masa tu mama dan 4 rakan ROTU mama pergi bercuti kat Tanjung Bidara, Melaka...Asalnyer kami nak gi ke Kuala MUda..rumah jurulatih kami..Koperal bersara( heheheh) Halim...tapi berubah ke Melaka..Memang air laut keruh semacam tapi manalah kitorang nak dengar brite ke tengok tv ke kan...so on the way balik baru bukak radio dan tahu berita ni..memang terkejut betul..mujurlah tak melanda Selat Melaka( Tanjung Bidara)..cuma kat belah utara je..Alhamdulillah kami tak ke Kuala MUda..kalau tak..tatau nasib kami..Nauzubillah...
So ini adalah kandungan emailnyer....

Below is the content on the message:
“Hello there. I just wanted 2 let you know that please stay away from the beaches all around in the month of July. There is a prediction that there will be another tsunami hitting on July 22nd. It is also when there will be sun eclipse. Predicted that it is going 2 be really bad and countries like Malaysia (Sabah & Sarawak), Singapore, Maldives, Australia, Mauritius, Si Lanka, India, Indonesia, Philippines are going 2 be badly hit. Please try and stay away from the beaches in July. Better 2 be safe than sorry. Please pass the word around. Please also pray for all beings.”
Risaunyer mama..Ya Allah Lindungilah kami semua dari sebarang bencana..amin

5 comments:

liana said...

uit... ku baru cadang nak pegi Langkawi July nanti.. nampak gaya kena tukar plan..nak pi mana pulak ni...

Azman & Azian & Zoey & Ryan said...

thank you for the info....

Fieda said...

Owh.. harap2 tak la jadi cam bencana beberapa tahun lepas..

Faris Daniel said...

aku pon ada cadangan nak gi langkawi zaara tapi tatau bila...nak kene gi tempat tinggi la kot huhuhu

Faris Daniel said...

PakMan n Fieda,

Harap2 tak seteruk dulu kan..riso sebab umah kat kampung dekat sangat ngan pantai....