Monday, November 2, 2009

Fahamilah KAMI !!!

Salam semua
Harap ADA lagik lah yang sudi baca blog mama yang tak seberapa ni( sigh)....
Sorry la lama giler tak hapdet blog...bizi sangat rasanyeerrrr..Tambahan plak Daniel si Bubu mama tu baru baik demam n cirit birit...Gigi dah bertambah 4 batang...kuat menggeget skang..ligat berJALAN.(org baru dapat kaki) mulut pon boleh tahan....omeh org kampung mama kata hahhaha
Tajuk di atas..sekadar meminta segolongan, sekumpulan manusia agar MEMAHAMI tindak tanduk mama dan papa sebelum nie..Jangan sekadar memandang sebelah pihak dan memandang sudut yang negatif sahaja..Memang berat utk kami berdua buat semua ini....TAPI ini semua untuk kebaikan bersama. Maybe kene amik masa..tapi tolonglah ubah cara pemikiran,buka mata dan hati...pandang sekeliling..InsyaAllah akan jumpa JAWAPANNYA.
TAPI...
kalau masih tidak memahami, tidak mahu berubah maka takkan ada apa-apa perubahan..dan hidup ini umpama pusingan roda...mungkin akan terkena kat kita..kat orang lain..kita tak tahu...
Mungkin...
Mama dan Papa yang terminta LEBIH dari apa yang mampu kami berikan...
Ya mungkin jugak..ada silap dan salah kami
sehingga menampakkan kami melebihkan orang lain...namun tiada niat seperti itu..cuma di atas kesedaran kami agar menyayangi manusia disekeliling kami..menghargai manusia yang dekat dengan kami..tiada niat lain..salahkah kita tunjukkan kasih sayang itu? sikap ambil berat itu?
Bagi kami..tidak salah...bak kata sesorang kepada mama ( u know who u r)
It's about human feeling and relationship and caring...
Jadi FAHAMIlah...
Mama ngan Papa dah pernah cuba untuk membawa perubahan tetapi masih di takuk lama...kami tak mengerti...kami hanya mampu bersabar..sabar dan sabar lagik..
Hati seorang yang bodoh terletak di mulutnya, tetapi mulut seorang yang bijak terletak di hatinya

No comments: